Joseph Lyons tildelt prisen “The Young Investigator Award" ved Diamond Light Source

Joseph Lyons modtager prisen som en anerkendelse af det arbejde, han udførte under sit ph.d.-studium om udvikling og anvendelse af en lipidbaseret krystallisationsmetode til strukturelle studier af membranproteiner, der involverede omfattende brug af I24 beamline på Diamond Light Source. Ud over æren af at vinde prisen, modtager Joseph Lyons GBP500 (ca. 4.345 kr.).

Joseph Lyons (til venstre) modtager “The Young Investigator Award" ved Diamond Light Source

The Diamond Young Investigator of the Year Award, der uddeles til den person, der har ydet det mest enestående bidrag til forskningen ved brug af synkrotronstråling, er sponsoreret af Diamond Light Source, der ligger i Oxfordshire, England. Det er først anden gang, at denne pris uddeles.

En beskrivelse af forskningen bag tildelingen findes i den engelske version af denne nyhedsartikel.

Postdoc Joseph A. Lyons
Institut for Molekylærbiologi og Genetik