Suresh Rattan er udnævnt til adjungeret professor i Polen

Suresh Rattan, ph.d. og dr.scient., er udnævnt til adjungeret professor på universitetet i Rzeszów i Polen.

Suresh Rattan

Som adjungeret professor vil Suresh Rattan samarbejde med Institut for Bioteknologi og sammen med professor Maciej Wnuk hjælpe med at etablere et undervisnings- og forskningsprogram om biogerontologi - undersøgelsen af aldring på det biologiske niveau. Dette samarbejde vil yderligere stimulere og styrke udveksling af studerende mellem Aarhus Universitet og Rzeszów Universitet.

Universitetet i Rzeszów, der blev grundlagt i 2001, er et hurtigt voksende universitet, der allerede har international opmærksomhed og anerkendelse. På grund af sin geografiske placering i det sydlige Polen udfører universitetet sine unikke opgaver i samarbejde med udenlandske videregående uddannelsesinstitutioner og påtager sig rollen som en intellektuel og kulturel bro mellem Ukraine og EU. På nuværende tidspunkt har universitetet over 16.000 studerende, mere end 2.000 ansatte, 11 fakulteter og 42 studieområder.

Mere information:

Lektor Suresh Rattan