Ernst-Martin Füchtbauer valgt til præsident for the International Society for Transgenic Technology

Ernst-Martin Füchtbauer blev i marts valgt til præsident for den største internationale organisation for folk, som arbejder med genmodificerede dyr nemlig the International Society for Transgenic Technology (ISTT).

Ernst-Martin Füchtbauer

Embedsperioden er fra oktober 2020 til oktober 2023. Planen er, at Ernst-Martin tager over på generalforsamlingen, som holdes samtidig med den internationale TT2020 konference i Israel den 25.-28. oktober 2020, men realistisk set er det nok mere sandsynligt, at det bliver til en virtuel overdragelse.

The International Society for Transgenic Technologies (ISTT) blev grundlagt i Spanien i 2006 og blev flyttet til USA i 2013. ISTT har i øjeblikket mere end 600 medlemmer og har til formål at øge kommunikation og teknologideling for at forbedre den videnskabelige forskning og for at fremme dyretransgenese. ISTT sponsorerer en række internationale møder kendt som Transgenic Technology (TT) -møder. Transgenic Research fra Springer er foreningens officielle tidskrift.

Lektor Ernst-Martin Füchtbauer
emf@mbg.au.dk -  28992238