Ian Max Møller modtager ASPB-pris

Ian Max Møller modtager “the Corresponding Membership Award” fra American Society of Plant Biologists (ASPB).

Ian Max Møller

Prisen er givet med følgende begrundelse: Max har gjort skelsættende opdagelser inden for enzymologi, metabolisme og stressreaktioner af plantemitokondrier, og han har ydet et enestående bidrag til at fremme vores forståelse for fysiologien af plantemitokondrier. Max har udgivet mere end 200 peer reviewed artikler i førende tidsskrifter, og hans artikler er højt citeret. Max har været redaktør ved Physiologia Plantarum siden 1981, herunder perioder som ledende redaktør og chefredaktør. Max har været aktiv ved mange kongresser og møder, ofte som plenary speaker men også som arrangør. Max har været et ASPB-medlem i 30 år, og han er hyppig deltager på ASPBs årlige møder, og han har i mange år tjent plantebiologien på en dedikeret og professionel måde.

About ASPB and the award

American Society of Plant Biologists (ASPB) is a professional society devoted to the advancement of the plant sciences. It publishes two world-class journals and organizes conferences, and other activities that are key to the advancement of the science.

The corresponding memberships award is an honor, initially given in 1932, which provides life membership and Society publications to distinguished plant biologists from outside the United States. The honor is conferred by election on the annual ballot. The committee selects no more than three (3) candidates, and these are placed on the ballot for approval of corresponding membership by majority vote. The president notifies successful candidates of their election. Election of a corresponding member is to be considered each year, and held if warranted, provided the election will not increase the number of corresponding members beyond two (2) percent of the dues-paying membership. Membership is required for this award.

Professor emeritus Ian Max Møller
Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet