Lei Wang: Statistisk modellering ved brug af koplingsuligevægt i kvantitativ genomics

Ph.d.-forsvar, fredag den 14. november 2014. Lei Wang.

Lei Wang

Lei Wang undersøgte, hvordan koplingsuligevægt varierer henover kromosomer såvel lokalt som globalt i grise populationer. Hun har også undersøgt, hvordan statististiske modeller, der inkorporerer information om koplingsuligevægt, kan forbedre prediktions- og genkortlægningspræcision.

De nye resultater bidrager til forståelsen af effekten af koplingsuligevægt på genomisk prediktion og genkortlægning.

Ph.d.-graden blev færdiggjort på Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Science and Technology, Aarhus Universitet.

Dette resumé er udarbejdet af den ph.d.-studerende.

Tid: Fredag den 14. november 2014 kl. 12:00.
Sted: Auditoriet, AU Foulum, Blichers Allé 20, 8830 Tjele
Afhandlingens titel: Udnyttelse af koplingsuligevægt i statistiske modelering i kvantitativ genomics.
Kontaktinfo:
Lei Wang, e-mail: lei.wang@agrsci.dk, tlf.: 7132 5188
Professorial Fellow in Animal Genetics Mike Goddard, Faculty of Land and Food Resources, University of Melbourne, Australien
Professor, Mikko Sillanpää, Department of Biology and Department of Mathematical Sciences, University of Oulu, Finland
Lektor, Bernt Guldbrandtsen (formand), Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Aarhus Universitet
Lektor, David Edwards, Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Aarhus Universitet
Medvejledere:
Seniorforsker, Luc Janss, Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Aarhus Universitet
Seniorforsker, Peter Sørensen, Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Aarhus Universitet
Sprog: Ph.d.-afhandlingen forvares på engelsk.

Afhandlingen ligger til gennemsyn hos Graduate School of Science and Technology/GSST, Ny Munkegade 120, bygning 1521, lokale 112, 8000 Aarhus C.