Professor Torben Heick Jensen er udnævnt til medlem af Board of Reviewing Editors på online tidsskriftet <em>eLIFE</em>

<em>eLife</em> er et peer-reviewed videnskabeligt tidsskrift for biomedicin og biovidenskab med open access. Det blev sponsoreret af Howard Hughes Medical Institute, Max Planck Society og Wellcome Trust efter en workshop afholdt i 2010 på Janelia Farm Research Campus, og i slutningen af 2012 blev det officielt etableret.

Torben Heick Jensen

Ud over fri adgang og videnskabelig publicering af høj kvalitet, stiler eLife mod at have en konstruktiv, hurtig og effektiv redaktionel proces, hvor aktive forskere spiller en central rolle, og således vil eventuelle anmodninger om revidering blive omhyggeligt undersøgt og udformet, før de sendes til forfatteren.

Chefredaktøren for eLife er nobelpristageren Randy Schekman (University of California, Berkeley); stedfortrædende chefredaktører er Fiona Watt (Kings College London) og Detlef Weigel (Max Planck Institute for Developmental Biology, Tübingen).

Mere information om eLife: http://elifesciences.org/about.

Professor Torben Heick Jensen

Centre for mRNP Biogenese og Metabolisme