Adriana-Michelle Wolf Pérez: In silico og in vitro biofysiske screeningsmetoder til proteiner

Ph.d.-forsvar, mandag den 14. januar 2019. Adriana-Michelle Wolf Pérez.

Adriana-Michelle Wolf Pérez

I sit forskningsprojekt har Adriana-Michelle Wolf Pérez fokuseret på udvikling og validering af innovative teknologier til rationelt design af proteinbaserede medikamenter. I samarbejde med University of Cambridge, ETH Zürich, Aarhus Universitet og Novo Nordisk A/S har hun udviklet adskillige metoder til at generere nye muligheder for at strømline og guide udviklingen af terapeutiske antistoffer.

Resultaterne af hendes studier demonstrerer, hvordan computationelle metoder er kraftfulde tids- og kosteffektive redskaber til at facilitere og accelerere selektionen af proteinmedikamenter med højt udviklingspotentiale.

Ph.d.-studiet er gennemført ved Interdisciplinært Nanoscience Center (iNANO), Science and Technology, Aarhus Universitet.

Dette resumé er udarbejdet af den ph.d.-studerende.

Tid: Mandag den 14. januar 2019 kl. 13.15
Sted: Bygning 1592, lokale 012, Auditoriet, iNANO-Huset, Gustav Wieds Vej 14, Aarhus Universitet, 8000 Aarhus C
Afhandlingens titel: In silico and in vitro biophysical screening methods for proteins
Kontaktinfo: Adriana-Michelle Wolf Pérez, e-mail: adriana.wolf@inano.au.dk
Principal Scientist, Ph.D., MRSC Bojana Popovic, MedImmune, Antibody Discovery and Protein Engineering, Cambridge, Storbritannien
Professor, PhD Peter Westh, Department of Biotechnology and Biomedicine, Danmarks Tekniske Universitet
Professor Jan Skov Pedersen (formand), iNANO og Institut for Kemi, Aarhus Universitet
Professor Daniel Otzen, iNANO og Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet
Medvejledere:
Professor Michele Vendruscolo, University of Cambridge
Dr. Nikolai Lorenzen, Novo Nordisk A/S
Dr. Søren Berg Padkjær, Novo Nordisk A/S
Sprog: Ph.d.-afhandlingen forsvares på engelsk

Afhandlingen ligger til gennemsyn hos Graduate School of Science and Technology/GSST, Ny Munkegade 120, bygning 1520 og 1521, 8000 Aarhus C.