Thibaud Dieudonné, der nu er postdoc i Poul Nissens forskningsgruppe, modtager prisen fra det franske biofysiske selskab for sin ph.d.-afhandling med titlen “Functional and Structural characterization of lipid flippases: the yeast Drs2p/Cdc50p and the disease-related human ATP8B1/CDC50A complexes”.

Thibaud Dieudonné modtager ph.d.-afhandlingsprisen 2020 fra det franske biofysiske selskab (foto: Lisbeth Heilesen)

Arbejdet blev udført under vejledning af fra Dr. Guillaume Lenoir ved Laboratoriet for membranproteiner og membransystemer, Institut for integrativ biologi af cellen, Institut for Biokemi, Biofysik og Strukturbiologi, CEA Saclay, Frankrig.

Ud over æren modtager Thibaud Dieudonné også EUR 1500 samt en invitation til at præsentere sit ph.d.-projekt på den næste kongres for membrangruppen i det franske biofysiske selskab i september 2021.

Link til den officielle meddelelse om ph.d.-afhandlingsprisen
Link to Thibaud Dieudonnés resumé for ph.d.-afhandlingen

Da der er upublicerede resultater i afhandlingen, er denne ikke offentlig tilgængelig.

Postdoc Thibaud Dieudonné
Institut for Molekylærbiologi og Genetik/DANDRITE