Peter Refsing Andersen udnævnt til medlem af Det Unge Akademi (DUA)

DUA er et videnskabeligt akademi for unge talentfulde forskere i Danmark i regi af Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab. Der er i alt 40 medlemmer af DUA.

Peter Refsing Andersen (foto: Lisbeth Heilesen/AU)

DUA er en uafhængig platform for unge forskere inden for alle videnskabsgrene. Formålet med akademiet er at styrke grundforskning og den tværfaglige udveksling, bygge bro mellem videnskab og samfund - og give nogle af landets dygtigste unge forskere en stemme i offentligheden.

Medlemmerne er alle markante profiler med stærke internationale erfaringer og interessante syn på forskning og samfund. Bjørn Panyella Pedersen fra MBG er ligeledes medlem af akademiet.

Medlemmerne tildeles et femårigt medlemskab, og der optages otte nye medlemmer hvert år.

Adjunkt Peter Refsing Andersen
Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet