Simona Radutoiu tildelt “The Adam Kondorosi Academia Europaea Award”

Som den første nogensinde modtager Simona Radutoiu “The Adam Kondorosi Academia Europaea Award for Early-Career Investigators” under en konference i Budapest, Ungarn.

Her modtager Simona Radutoiu prisen af Professor Sierd Cloetingh, the president of Academia Europaea. Foto: Tamás Thaler, Budapest.
The Adam Kondorosi Academia Europaea Award for Early-Career Investigators. Foto: Tamás Thaler, Budapest.

Simona får prisen for sit enestående videnskabelige bidrag til forskningen inden for plantemikrobe interaktioner. Prisen uddeles til en yngre forsker, der har virket mindre end 10 år som gruppeleder, og som har ydet en speciel indsats inden for plantemikrobe symbiose, kvælstoffiksering eller andre relaterede områder.

The Adam Kondorosi Academia Europaea Award for Early-Career Investigators uddeles ved de europæiske Nitrogen Fixation konferencer, der afholdes hvert andet år i forskellige europæiske lande, og den første gang prisen blev uddelt var ved the 12th European Nitrogen Fixation Conference, der blev afholdt d. 25.-28. august 2016 i Budapest, Ungarn.

Prisen gives til minde om den ungarske forsker Adam Kondorosi og hans enestående videnskabelige bidrag og livslange dedikation til videnskaben.

Læs mere om Simona Radutoius forskning

Lektor Simonoa Radutoiu